Yacht > Články > Technika >

AUDI RS 5 Sportback |Vlk v rouše beránčím

24.07.2023 |
Auta

Audi RS je symbolem vysoké kvality zpracování a výkonů, ze kterých se v dnešní době může někomu tajit dech. Auta se vyrábí spíše jako závodní speciály a nikoliv na klasickém páse jako většina produkce nejen od Audi. A na výsledku je to vidět.

Kromě vypiplaného designu včetně těch nejmenších detailů je auto také maximálně vstřícné k řidiči i  posádce tak, aby jízda byla zážitkem, který stojí za to. Navíc se může díky svému variabilnímu interiéru,  čtyřem bezrámovým dveřím a slušnému zavazadlovému prostoru tvářit jako rodinný automobil a minimálně v něm rodinu je možné odvézt. Pod dnem zavazadlového prostoru je navíc rezerva, takže při defektu není nutné hned auto odtahovat.

Kdykoliv jsem během našeho testu někde zastavil, obdivovali vůz i řidiči, kteří  jsou orientováni spíše na konkurenční značky. Auto nenechává nikoho na pochybách, že může řidiči  nabídnout skutečný sportovní zážitek. Začíná to u dvacetipalcových nízkoprofilových kol, nízko posazeného podvozku, spojlerů a kombinace šedé s černými detaily. Pokračuje to pak i v interiéru, kterému vévodí přední skořepinové sedačky a palubní deska s jedním středovým displejem a jedním displejem v kapličce před řidičem i volant potažený jemnou speciálně upravenou alcanatarou. Co budou displeje zobrazovat, je čistě na řidiči, volitelné je téměř vše včetně propojení s mobilním telefonem. A funkce, které řidič potřebuje nejčastěji, se dají nastavit klasicky dobře viditelnými otočnými ovladači na středovém panelu nebo na přístrojové desce. Například hlasitost či ovládání klimatizace. Nejdůležitější ale je, jak se auto chová na silnici a co řidiči nabídne, tedy pocit úžasného zrychlení i stability v zatáčkách. O pohon se stará benzinový šestiválec TFSI do V s dvojitým turbodmychadlem o výkonu 450 koní a točivým momentem 600  newtonmetrů a pohonem všech kol quattro a sportovním diferenciálem, který distribuuje 40 % výkonu na přední kola a 60 % na zadní, ale podle podmínek na silnici se tento poměr může měnit v rozsahu až 70 % výkonu na přední kola nebo až 85 % výkonu na zadní kola. To dává autu zrychlení z nuly na sto kilometrů v hodině za 3,9 vteřiny, tedy údaj hodný supersportovního auta. 

Test najdete ve vydání Yacht 7-8/2023, které je možné zakoupit ZDE.


Aktuální číslo

Předplatné


PřihlášeníRegistrace

Přihlášení uživatele

Pro přihlášení na web zadejte svoje uživatelské jméno a heslo. Přihlášení platí i pro weby časopisů Yacht a WINE & Degustation.

Zapomněli jste heslo?

© YACHT s.r.o. | Všechna práva vyhrazena