Mercedes Benz E 400 e 4MATIC |Luxusní záležitost
Mercedes Benz E byl odbornými novináři zvolen Autem roku 2024 v Česku a podle zkušeností se špičkovým modelem E 400 e 4MATIC, který kombinuje dvoulitrový benzinový motor s výkonem 185 kW (252 k) a elektromotor o výkonu 95 kW (129 k) to nebyla náhoda. Přesto, že jde o hybrid má na palubě 11kW AC i 55kW DC palubní nabíječky. Třída E ale není jen toto auto. Aktuálně je v nabídce 20 různých verzí nové Třídy E s benzínovými, dieslovými i hybridními pohonnými jednotkami.
Jízda s 400 E je velmi pohodlná a je téměř srovnatelná s modelem S. Auto je vybavené obrovskými displeji včetně toho pro spolujezdce před pravým předním sedadlem. Ovládací prvky jsou pro majitele vozů této značky snadno identifikovatelné, i když je v autě znát pokročilá digitalizace. Když si sednete poprvé do auta, najdete ovládání elektricky nastavitelných sedaček na obvyklém místě na dveřích.
Dokonalost v interiéru dokresluje kryt schránky ve středovém panelu, který nejen zajede do správné polohy ale ještě se zvedne tak, aby nic nerušilo hladký povrch středového. Designovou čistotu interiéru doplňuje panoramatická prosklená střecha a dokonale sladěné detaily. Ocenil jsem i hybridní pohon u testovaného modelu a pochopitelně výkon a hladký chod benzinového agregátu. Velkým bonusem je i natáčení zadních kol, které umožňuje snadné manévrování ve stísněných prostorech například v podzemních garážích.
Ne všechno jsem ale úplně ocenil. Správné hmatové ovládání mnoha dotykových tlačítek na multifunkčním volantu vyžaduje asi delší dobu než 500 ujetých kilometrů. Na jistotu v ovládání všech funkcí to nestačilo. Další věcí, která mně úplně neseděla byla kamera na palubní desce namířená do interiéru a mířící na posádku. Bez jakékoliv kontroly toho, co se s přenášeným obrazem děje a kam se ukládá nebo dokonce odesílá. Podobně zvláštní je funkce kamery, která míří před auto. Při zastavení na křižovatce přenese obraz, který řidič vidí z čelního okna na displej navigace na středovém displeji. I po pěti stech kilometrech odvede tato funkce pozornost řidiče od dění před vozidlem, popřípadě mu znemožní podívat se na mapu na displeji navigace.
Ani tyto detaily však nedokázaly zkazit výborný dojem z nového „Éčka“, které je pohodlné elegantní a disponuje navíc součinitele odporu vzduch 0,23, tedy hodnotou dosahovanou ještě před pár lety jen experimentálními vozy.
Více na www.mercedes-benz.cz
Článek najdete ve vydání YACHT 5/2024, které je možné zakoupit ZDE.