Yacht > Články > Technika >

Sea-Doo RXP-X |Ďábelská jízda

16.06.2016 | Autor: Text Eva Skořepová, Foto autorka a Sea-Doo
Technika, Testy
Testy

Nový model roku 2016 vodní skútr Sea-Doo RXP-X 2-up s motorem Rotax 1630 ACE o výkonu 300 koní jsme testovali v Praze na Vltavě. 

S mnoha novinkami a progresivními zlepšeními je nyní nejsilnějším skútrem této značky, na vodě předvádí agresivní zrychlení i agilní ovladatelnost. Váží 386 kg, má excelentní hydrodynamické vlastnosti díky patentovanému trupu T³ Hull a elektricky ovládaný systém trimu. Profil hlubokého „V“ oceníte ve velkých vlnách i při projíždění zatáček. Na úzké závodní sedadlo se vejdou maximálně dva lidé. Velký zavazadlový prostor o objemu 116,4  l se nachází v přední části skútru. Nastavitelná ergonomická řídítka se přizpůsobí každé postavě. Ve výbavě nechybí nastavitelné zadní sponsony a trimovací klapky. „Mozek“ iControl® integruje a řídí všechny systémy s cílem zajistit co nejlepší jízdu. 

Přeplňovaný motor s externím mezichladičem poskytuje spolehlivý výkon, vyšší krouticí moment při nízkých otáčkách, optimalizovaný výkon v celém rozsahu otáček a při všech polohách plynu. Programovatelná výtrhová pojistka dovoluje omezit výkon vodního skútru podle schopností řidiče. Vyspělý elektronicky ovládaný systém řízení iTC™ poskytne snazší rozjíždění z přístavu. Umožňuje používání účelových režimů Touring, Sport a ECO, které lze přizpůsobit individuálnímu jízdnímu stylu. Výsledkem je intuitivní ovládání s lepší odezvou. Systém D-Sea-Bel™ kombinuje sérii rezonátorů a tlumicích prvků, díky kterým je Sea-Doo RXP-X jedním z nejtišších vodních skútrů. Chladicí systém s uzavřeným okruhem nedovolí slané vodě a nečistotám, aby pronikly do motoru. iBR druhé generace je vylepšený systém brždění a zpětného chodu, který dokáže pouhým stisknutím páčky zastavit téměř o 50 m dříve než jeho předchůdce. S pomocí elektronické reverzace poskytuje úroveň manévrovatelnosti, která podstatně usnadňuje přistávání. Impeler z nerezu zlepšuje akceleraci, umožňuje vyšší maximální rychlost a omezuje kavitaci. 

Starší model RXP s výkonem 260 koní byl opravdu silný, 300 koní v letošním modelu je skutečně ďábelských. Trup zůstal stejný, takže se skútr na vodě chová velmi dobře, ale určitě není určen pro začátečníky. Jeho nadčasový design nadchne všechny milovníky adrenalinu a rychlé jízdy. Mohou si vybrat ze dvou nových barevných variant – bílé s reflexní žlutou nebo lávově červené s měsíční saténovou černou. 

Zveřejněno v YACHTU 6/2016.

 

 


Aktuální číslo

Předplatné


PřihlášeníRegistrace

Přihlášení uživatele

Pro přihlášení na web zadejte svoje uživatelské jméno a heslo. Přihlášení platí i pro weby časopisů Yacht a WINE & Degustation.

Zapomněli jste heslo?

© YACHT s.r.o. | Všechna práva vyhrazena