Yacht > Články > Technika >

To nejlepší od Mercedesu |Limuzína řady S a SUV EQS

31.07.2023 |
Auta

Pro přílohu Yacht Exclusive jsme právem vybrali dvě auta, která představují to nejlepší, co se na našich i evropských silnicích pohybuje. Limuzínu s označením S 580 e 4Matic L, tedy přeloženo to znamená řada S, s hybridním pohonem, náhonem na všechna kola v dlouhé verzi, a plně elektrický model EQS 450 4MATIC SUV, který rovněž stojí na vrcholu ve svém segmentu a také disponuje náhonem na všechna čtyři kola.

Díky pochopení zastoupení Mercedes-Benz pro Českou republiku jsme mohli auta postavit proti sobě a bezprostředně porovnat jejich vlastnosti v běžném provozu. Přes velkou rozdílnost obou vozů ani jeden nezapře svůj původ a DNA. Obě auta jsou téměř dokonalá od podvozku přes pohonnou jednotku, úroveň pohodlí a bezpečnosti pro cestující až po plně digitální ovládání a obrovské dotykové displeje. EQS je ale v této oblasti o kousek dál. Displeje jsou u tohoto vozu větší a svůj displej má i spolujezdec.

EQS 450 4MATIC SUV

Po prvních pár kilometrech se mne kolegové ptali, jaká byla jízda s EQS. Odpověď je jednoduchá, je to úplně nová dimenze jízdy v automobilu. Přirovnání ke korábu silnic v tomto případě sedí dokonale. Jízda je tichá, do interiéru nepronikají žádné rušivé zvuky ani z motoru, ani z okolních aut a ani od pneumatik, které mají mimochodem průměr dvaadvacet palců. Poměrně vysoká hmotnost se projeví především při brždění, pokud auto jede bez rekuperace. Při akceleraci funguje točivý moment 800 newtonmetrů a výkon 355 koní tak, že žádná omezení nejsou znát. Výrobce uvádí teoretický dojezd pět set až šest set kilometrů, realita je dojez do sto až dvě stě kilometrů kratší. To ale nemění nic na tom, že je to již docela slušná hodnota. EQS a jeho rozmanité funkce oceňovali a vysloveně si užívali mladší kolegové. Je vidět, kams modely EQS Mercedes-Benz míří. Při focení jsme využili i OFFROAD mód, při kterém sena displeji před řidičem objeví veškeré údaje důležité pro jízdu v terénu, ale auto se také o pár centimetrů zvedne. Pro jízdu jsou k dispozici další tři režimy přednastavené a v INDIVIDUALU je zcela na řidiči, jak si auto nastaví. Funkce Torque Shift zajišťuje nejen v terénu plynulé rozdělování točivého momentu mezi přední a zadní kola a současně dohlíží na nejefektivnější využívání elektrických hnacích řetězců eATS. Přesto, že je EQS dlouhé 5 125 mm, dokáže manévrovat v provozu i v garážích naprosto bravurně díky velkému rejdu předních kol a díky natáčecí zadní nápravě.

Druhá řada sedadel je standardně elektricky nastavitelná a velký je i zavazadlový prostor. Pro větší posádky je možné objednat třetí řadu sedadel se dvěma dodatečnými samostatnými sedadly a rozsáhlou komfortní výbavou pro všechny cestující.

CELÝ TEST najdete v letním dvojčísle YACHT 7-8/2023,které je možné zakoupit ZDE.


Aktuální číslo

Předplatné


PřihlášeníRegistrace

Přihlášení uživatele

Pro přihlášení na web zadejte svoje uživatelské jméno a heslo. Přihlášení platí i pro weby časopisů Yacht a WINE & Degustation.

Zapomněli jste heslo?

© YACHT s.r.o. | Všechna práva vyhrazena