Volkswagen Amarok |Nový hardtop
Nový Amarok byl představen jak veřejnosti, tak na stránkách Yachtu již v loňském roce. Letos jsme měli k dispozici vůz s osvědčeným třílitrovým šestiválcovým motorem TDI o výkonu 241 koní s točivým momentem 600 Nm, s desetistupňovou automatickou převodovkou a s novou střechou nástavby „hardtop“, která dále zvyšuje užitnou hodnotu auta. Jakýkoliv náklad na korbě je totiž díky nástavbě velmi dobře chráněný. V kombinaci s tažným zařízením tak dokáže odvézt loď na přívěsu až do celkové hmotnosti 3,5 tuny.
Amarok je také držitelem několika významných mezinárodních ocenění jako například "International Pick-up Award" pro roky 2024 a 2025. Na evropském trhu je k dispozici v pěti stupních výbavy se čtyřmi kombinacemi vznětových motorů TDI a převodovek. V závislosti na stupni výbavy je nový Amarok vybaven více než 25 asistenčními systémy, infotainmentem s displejem s úhlopříčkou až 12,3 palce. Právě s tím jsem na začátku trochu bojoval, protože přes dotykový displej je nutné ovládat prakticky vše. Nový Amarok je koncipován jako čtyřdveřový pick-up s dvojkabinou a s vnější délkou 5 350 mm je o téměř deset centimetrů delší než předchůdce. To spolu s delším rozvorem umožnilo vytvořit ve dvojkabině více prostoru.
Jízdu v terénu výrazně zjednodušuje vyspělá technika ve spojení s novou výbavou, která zahrnuje velký počet asistenčních systémů a 360° kamerový systém. Amarok se navíc může pochlubit brodivostí 80 cm, oproti 50 cm předchůdce. K vynikajícím terénním vlastnostem přispívají v neposlední řadě také kratší
převisy karoserie a výkonné motory. Všechny verze jsou sériově vybaveny pohonem všech kol 4MOTION, který je připojitelný, a to buď ve standardní (2H, 4H, 4L), nebo rozšířené variantě (4A, 2H, 4H, 4L). Cena základní verze nového modelu Amarok začíná na 911 482 Kč bez DPH, testovaný model byl vzhledem k motorizaci i stupni výbavy o poznání dražší.
Více na www.vwuzitkove.cz