Yacht > Články > Technika >

VW Touareg |Facelift třetí generace

27.03.2024 |
Auta

S novým Touaregem jsme měli příležitost ujet více než tisíc kilometrů. Díky vzduchovému a výškově  nastavitelnému podvozku a mnoha vychytávkám, kterými auto uvedené na trh na konci loňského roku disponuje to bylo velmi příjemné. Volkswagen nabízí tento vůz se zážehovými, vznětovými i plug-in hybridními pohony, my jsme měli k dispozici verzi R-Line V6 3.0 TDI 4MOTION 210 kW, tedy stupeň výbavy R-Line, se šestiválcovým vznětovým motorem o výkonu dvě stě osmdesát šest koní. Během celého testu byla průměrná spotřeba na hranici osmi litrů nafty na sto kilometrů, což je s autem této velikosti a komfortu více než přijatelná hodnota.

Na palubě je celá řada novinek a vychytávek. Každá by si zasloužila samostatný článek. Při jízdě večer jsem ocenil nové světlomety IQ.Light HD LED Matrix a jejich interaktivní světelný „koberec“ na jízdní pruh. Jízda v noci nebyla nikdy příjemnější a to, že trvale zapnutá dálková světla neoslňují ostatní řidiče, je snad jasné. Vylepšené jsou i funkce „Travel Assist“, „Area View“, „Park Assist Plus s dálkovým ovládáním“ a „Trailer Assist“, tedy asistované manévrování s přívěsem. Působivá je nová přístrojová deska „Innovision Cockpit“. Nabízí kombinaci digitálních přístrojů s úhlopříčkou displeje 30,5 centimetrů a rozlišením 1 920 x 720 pixelů a s centrálním dotykovým displejem s úhlopříčkou 38,1 centimetrů a rozlišením 1 920 x 1 020 pixelů, které spolu vizuálně splývají v jeden digitální celek. Ovládání je intuitivní, ale k některým funkcím jsem měl výhrady a za celou dobu jsem si na ně nezvykl, stejně jako na ovládání na volantu. Dotyková tlačítka jsou prostě méně jednoznačná.

Mezi vizuální a efektní novinky patří podsvícené zadní logo VW. Cestovatelé ale více ocení vyšší nabíjecí výkon pro notebook a další přenosná zařízení. Nové vstupy USB-C s nabíjecím výkonem 45 W. Doposud to bylo 15 W. Zvýšený výkon poskytne výrazně rychlejší nabíjení elektronických zařízení, například chytrýchtelefonů nebo notebooků. Ocenil jsem také výborně čitelný head up displej, nastavitelné sedačky či dostatek místa nejen na předních, ale i na zadních sedadlech. Ta jsou ostatně dělená a sklopná v poměru 2-1-2, což umožňuje velkou variabilitu pro přepravu delších předmětů. Tažné zařízení jsme tentokrát nevyužili, ale je elektricky sklopné a krouticí moment 800 Nm dovoluje tahat přívěs až do celkové hmotnosti 3,5 tuny.

VIDEO

www.volkswagen.cz

Článek najdete ve vydání YACHT 4/2024, které je možné zakoupit ZDE.


Aktuální číslo

Předplatné


PřihlášeníRegistrace

Přihlášení uživatele

Pro přihlášení na web zadejte svoje uživatelské jméno a heslo. Přihlášení platí i pro weby časopisů Yacht a WINE & Degustation.

Zapomněli jste heslo?

© YACHT s.r.o. | Všechna práva vyhrazena